donderdag 12 november 2009

jongensmama of meisjesmama

Zoonlief is een echte vent, dat komt vooral omdat ik dat van hem maak. We waren al snel in de weer met stoere spijkerbroeken, die zachte pyamabroekjes verdwenen vlot achter het schot. Zal Zoonlief ook altijd een echte vent blijven, en ben ik dan misschien een echte jongensmama? Of gaat Zoonlief straks ook zijn Metro-trekjes verkennen, en bestaat er misschien helemaal niet zoiets als een jongensmama?
 Voordat Zoonlief geboren werd hadden Lieftallige Echtgenoot en ik al heel erg sterk het gevoel dat we een jongetje op de wereld zouden zetten. We hebben ons toen laten verrassen, ook al kriebelde de nieuwsgierigheid bij iedere echo (en heeft Lieftallige Echtgenoot echt wel een aantal keer gespiekt….).

De kleertjes die we kochten waren allemaal vrij stoer van kleur, natuurlijk wel neutraal maar toch stoer. Vooral beige, zand en groen voerden de boventoon, de geboortekaart was blauw met groen en ook de kamer had naast wat ‘ vrouwelijke accenten’  met name ‘mannelijke hoofdtinten’.

Toen Zoonlief eenmaal geboren was begon het shoppen voor de echte stoere-mannen-kleren. Spijker- en ribbroeken met riemen, spencers en overhemden en een paar stoere ‘ schoenen’  om het geheel af te maken. Zelfs een pet sierde al snel het knappe bolletje van onze stoere vent.

Zijn speelgoed bestaat voornamelijk uit auto’s, blokken vliegtuigen en een parkeergarage. Er zitten ook enkele poppetjes tussen, maar die moeten natuurlijk wel per tractor vervoerd worden, en zijn boeken gaan over monsters en plassen met een piemel.

Hebben we al die spullen gekocht omdat we een jongen hebben, of heeft onze jongen geluk dat hij een jongen is omdat wij die spullen toch wel zouden kopen?

 Natuurlijk krijg ik ook altijd vlinders in mijn buik als ik de Didi binnenloop en daar een ‘meisjes-jurk’  zie met dezelfde print als de ‘ mama-rok’. Ik ben dol op de vrolijke stippen en kleuren van Oilily en momenteel wordt mijn schouder gesierd door een Pip-tas. Wat dat betreft vind ik mezelf een echte meisjes-meid. Ik draag nooit broeken, voel me het fijnst in een jurk of rok. Mijn haar moet in model zitten en een leuk kleurtje hebben en ik ben dol op rode of roze nagellak. Af en toe verwen ik mezelf zelfs met een likje lippenstift….

Ik ben dan ook helemaal gek op pofbroekjes voor meisjes, van die jurkjes met 10 lagen, leggings en gouden schoentjes. Van Barbiepoppen krijg ik wel echt jeuk, maar die mini-serviesjes  maken de serveerster in me los! Helemaal als ik dan ook het bijpassende schortje zie! En uiteraard maak je mij helemaal gelukkig met een dagje shoppen, en voor zover ik weet is dat nog steeds een echte ‘ vrouwen-bezigheid’. Maar maakt dat mij dan een echte meisjesmama?

 Op dit moment vind ik het heerlijk om een Zoonlief te hebben, ik ben dol op alles wat stoer is, ik voel me een echte jongensmama. Over een paar maanden zullen we weten of ik misschien ook wel een geschikte meisjesmama ben….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten