maandag 21 januari 2013

Lief (B)logboek

-Maandag 21 januari 2013
-19:30 uur
-Dag 47 (van mijn leven als Oermoeder van maar liefst 3 nakomelingen...)

Een dag zoals alle anderen. Toch, lief (b)logboek, wil ik je het verloop van deze dag niet onthouden. Want ooit, als ik weer eens in je teruglees, zal ik hier smakelijk om kunnen lachen. Misschien kan ik het ooit zelfs gebruiken bij het huwelijk van een van mijn nakomelingen en hun Aanstaande Lieftallige Echtgenote (s) / (n), hoewel ik verwacht dat ze me dat niet in dank zullen afnemen... ' stank voor dank' zullen we dan maar zeggen...

Vanmorgen begon het jungle-melodietje van mijn wekker om 07:00 uur langzaam in volume toe te nemen (een van de grote voordelen van mijn super-de-luxe wekker met daglicht-functie), ik was echter al wakker want het volume van Garnaal no. 3 was een aantal uur daarvoor al in vlot tempo toegenomen. Ik spurtte naar beneden om een flesje te prepareren voor mijn nieuwste aanwinst, zodat Lieftallige Echtgenoot lekker zou kunnen blijven liggen (volgens schema, morgen ben ik weer aan de beurt).
Daarna heb ik Zoonlief aangekleed, nog in zijn warme nest zodat hij geen last zou krijgen van een aanval van ochtend-chagrijnigheid door de kou die op dit moment het land teistert, en Zusje naar zolder gebracht zodat zij samen met Lieftallige Echtgenoot nog even van de rustige ochtenduurtjes zou kunnen genieten in een warm bed.
Tijdens het ontbijt dat ik met Zoonlief nuttigde, begon mijn 'enige zindelijke nageslacht' te klagen over buikpijn. Dat zal menig oermoeder bekend in de oren klinken, dus inderdaad, ik heb Zoonlief op de pot gezet om die buikpijn er maar eens uit te drukken.
Hoewel Zoonlief gelukkig zindelijk is, vindt hij het 'poetsen' maar een vervelende bedoening (en dat vind ik begrijpelijk als je steeds je handen, je kleding en de w.c.-bril daarna ook moet poetsen...), dus na mijn signaal (' Mamaaaaaaa, ik ben klaaaaaaar!' ) heb ik mijn Oermoederlijke poets-taak voor de eerste keer deze dag uitgevoerd: poetssessie nummer 1...

Zoonlief heb ik op de slee naar school gebracht, en bij thuiskomst zaten Zusje, Garnaal no. 3 en Lieftallige Echtgenoot alweer op me te wachten, Lieftallige Echtgenoot moest namelijk de auto naar de garage brengen.
Niet lang na zijn vertrek liep Zusje langs me, met haar kenmerkende geurspoor. De tweede poetssessie van die dag was zojuist waarheid geworden.
Voor het fruithapje van Zusje (en het kopje koffie van Oermam) nog even Zusje op de pot gezet, want als je nog niet zindelijk bent dan dien je daarin getraind te worden (maar dat vind ik officieel geen poetssessie te noemen). Na het fruit en de koffie wederom een flesje voor Garnaal no. 3, en op de een of andere manier stimuleren deze flesjes de darmwerking van mijn Garnaaltje. Zijn eerste gevulde luier was een feit, dus ook poetssessie nummer 3. Helaas zijn we op het moment aanbeland bij de fase in het leventje van Garnaal no. 3 dat geen enkele luier groot genoeg lijkt te zijn voor zijn poepvolume, dus zijn hele outfit diende vervangen te worden.
Voor de lunch hebben Zusje en ik nog snel een sneeuwpop gefabriceerd met de sneeuwhoop die vrijkwam na mijn poging tot het schoonschuiven van de oprit en ons stoepje. Die kou lijkt ook een effect te hebben op de darmwerking van Zusje (of ze vond dit wel een geschikte wijze om zichzelf warm te houden... wie het weet mag het zeggen), in ieder geval vulde de kenmerkende geur van Zusje al snel weer de woonkamer, oftewel: poetssessie nummer 4.
Na de lunch even wat tijd voor mezelf (Lieftallige Echtgenoot was inmiddels terug van de garage), en dus heb ik even in een boek gelezen, maar de klok riep me al snel weer tot de orde want Zoonlief moest opgehaald worden van school. Met de slee weer naar school, Zoonlief opgehaald, nog even langs de supermarkt voor een kleine boodschap (de letterlijke soort) maar snel weer naar huis want Zoonlief klaagde weer over buikpijn... poetssessie nummer 5.
Thuis tijd voor een warm kopje thee en een koekje en een flesje voor Garnaal no. 3 met de tegenwoordig te voorspellen gevulde luier erachteraan (inderdaad, inclusief weeer een schone outfit). Daarna ben ik met Zusje naar het kinderdagverblijf gewandeld omdat we nog een tekening moesten inleveren voor een juf die afscheid neemt. Op de terugweg stopte Zusje plotseling, wandelen werkt schijnbaar niet alleen voor volwassenen met verstoppingen (niet dat Zusje last heeft van verstoppingen, maar toch werkt wandelen wel), dus bij thuiskomst was het direct tijd voor poetssessie nummer 6.
Na het het heerlijke avondeten (Lieftallige Echtgenoot had zijn beroemde kip-kerrie klaargemaakt) is iedereen begonnen aan zijn opruimtaken, en terwijl Zusje bezig was met het opruimen van haar puzzel riep ze plots om een schone luier. Ze was deze keer sneller met roepen dan met haar geurspoor, en dat betekent nogal wat... en ja hoor: Zusje zat ook tot haar nek toe vol... gelukkig hoefde zij geen volledige schone outfit, dus een frisse douche en haar pyama waren voldoende. Desalniettemin was dit overduidelijk poetssessie nummer 7.
Gelukkig kon ik daarna meteen Zoonlief onder de douche zetten om vervolgens mijn twee oudsten in hun nestjes te gooien terwijl Lieftallige Echtgenoot beneden Garnaal no. 3 zijn flesje aan het geven was...
...inderdaad: poetssessie nummer 8.

Helaas waren de nieuwe outfits van Garnaal no. 3 officieel op, dus heb ik meteen maar een wasje aangezet
(nummer 3 van vandaag). En aangezien ik de beste man met deze temperaturen echt niet in zijn blootje kan laten liggen is het maar goed dat hij nu nog geen indruk hoeft te maken op zijn Aanstaande Lieftallige Echtgenote, want dat zou waarschijnlijk wel wat lastig worden met dat mosterdgele-babypoep-randje aan zijn romper....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten