maandag 2 december 2013

Genaaid

Lieftallige Echtgenoot probeert me al jaren een naaimachine aan te smeren, dat vindt hij echt iets voor mij. En al jarenlang vertel ik hem dat hij dat helemaal verkeerd ziet, maar dit jaar zag hij het helemaal goed. Ik liep namelijk tegen het boekje van Mme ZsaZsa op: "allemaal rokjes", en na het zien van dit boekje heb ik meteen al mijn vooroordelen ten opzichte van Oermoeders-met-naaimachines compleet overboord gegooid.

Gelukkig kwam mijn verjaardag al snel, en kon ik zowel een naaimachine vragen (aan Lieftallige Echtgenoot), als HET boek (aan Broeder Jeroen), en bij deze wil ik beide heren vanuit de bodem van mijn hart bedanken!

Mme ZsaZsa begint met een uitgebreide naaicursus (van 15 minuten) waarin wordt aangeraden om wat te oefenen met je machine op 'patronengewichtjes' ('patronengewichtjes?... Ja, patronengewichtjes!'), en zie hier het resultaat van mijn eerste oefensessie: patronengewichtjes!



De volgende les is meteen een rokje, gelukkig heb ik Zusje want het is een meisjesrokje.
Dames en heren, wees niet geïntimideerd, als ik het kan kunnen jullie het ook (met een beetje hulp van Mme ZsaZsa). Project 'Rokje voor Zusje' is namelijk meer dan geslaagd, ik ben er extreem trots op en heb het naaivirus te pakken. Dus bij deze presenteer ik jullie mijn allereerste (en zeker niet laatste) zelfgenaaide rokje:


En uiteraard ook nog een foto waarop dit fraaie eerste exemplaar wordt gepresenteerd door een minstens zo fraai model: Zusje (tadaaaaaaa)!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten