zondag 15 maart 2009

poepvolume

Ik heb vandaag de badkamer weer eens grondig onder handen genomen. Dat was weer eens nodig...
Op dat soort momenten (bijvoorbeeld wanneer de badkamer weer eens grondig onder handen genomen moet worden) is het erg handig om een zoonlief te hebben die nog enkele uren slaapt op een dag. Tegenwoordig vind ik het heerlijk als ik wat gedaan krijg aan het huishouden. Voordat zoonlief geboren was had ik een gruwelijke hekel aan het huishouden (misschien nog een restje zwangerschapshormonen en nesteldrang). Tegenwoordig heb ik een gruwelijke hekel aan poep...

 Voordat zoonlief geboren werd was ik heus al wel (enigszins) bekend met poepluiers. Ook ik heb tijdens mijn tienerjaren regelmatig wat extra zakgeld verdiend met het passen op mijn toenmalige baby-buurjongen.

Toch kon niets mij voorbereiden op de door mijn zoonlief geproduceerde geursporen. Niet alleen mij trouwens, ook SantaBarbra (de tante van zoonlief) was compleet flabbergasted toen ze in de IKEA plotseling een groene walm zag opstijgen uit de buggy. En geloof mij, de kleur van de walm was nog niet het meest schokkende! Het is overigens ook wel typisch dat zoonlief altijd zijn geurmerk lijkt te willen achterlaten op plaatsen waar hij nog nooit eerder is geweest of bij personen die hij nog nooit eerder heeft ' gemerkt'. Op die functie van poepluiers had niemand mij ooit voorbereid (en het is toch best handig om te weten. Bijvoorbeeld wanneer je gezellig wilt gaan lunchen: wees erop voorbereid dat je zoon- of dochterlief zijn of haar geur wil achterlaten en controleer daarom altijd of er een verschoon-mogelijkheid is. Het is namelijk erg jammer om na de lunch toch weer even langs de HEMA of V&D te moeten waar je 25 cent moet betalen om je zoon- of dochterlief te verschonen op een van de zogenaamde babyvlinders).

Het is trouwens niet dit aspect van de poepluiers wat mij het meest verbaasde, er is namelijk een ander aspect dat mij tot in mijn dromen blijft achtervolgen: het poepvolume...

In eerste instantie was ik ervan overtuigd dat het niet zozeer aan het poepvolume maar aan de (wellicht) te kleine maat 'new-born' luier lag dat zoonlief na iedere ' druksessie' volledig besmeurd was met poep. Zoonlief werd namelijk al behoorlijk flink geboren. Na een tochtje langs de plaatselijke drogist moest ik deze theorie helaas verwerpen. Ook in maat 2, 3 EN 4 besmeurt zoonlief nog steeds dagelijks zijn romper, broek, shirt en (regelmatig zelfs) zijn sokken.

Dat dit een babykwaal in het algemeen is kwam ik snel genoeg te weten. Ik maak namelijk regelmatig gebruik van 1 van mijn oermoeder-hulplijnen (telefoon, mail of sms). Zo hoorde ik van een van mijn oermoedervriendinnen dat zij zelfs een keer een romper doormidden had geknipt omdat ze anders vrijwel zeker het hoofd van haar zoonlief zou besmeuren met zijn eigen poep. Hier hebben we trouwens wel weer een les uit geleerd: koop rompers met een sluiting aan de zijkant, zodat de romper niet over het hoofd hoeft.

 Ook vandaag was ik weer de pineut. De poep van zoonlief was deze keer zoals gewoonlijk zijwaarts uit zijn luier gesijpeld maar ook (en deze variant komt minder vaak voor) voorwaarts. Ik heb zoonlief met aankleedkussen en al naar de badkamer overgeheveld. Daar heb ik hem van al zijn met poep besmeurde kleding ontdaan (deze keer waren de sokken nog schoon) en in het bad gezet. Ik heb zoonlief volledig afgespoeld en moest daarna zijn besmeurde kleding en aankleedkussen achterlaten in de badkamer. Dit alles gebeurde - je raadt het al- na de grondige reiniging van de badkamer.

Gelukkig kwam mijn lieftallige echtgenoot toen thuis. Gelukkig kon mijn lieftallige echtgenoot zich toen even gaan bezighouden met zoonlief en gelukkig..... gelukkig vind ik het tegenwoordig HEERLIJK om wat te doen aan het huishouden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten