vrijdag 17 januari 2014

In een kring

Laatst was ik met Zoonlief in de kringloopwinkel op zoek naar verborgen schatten ("waarom heet het eigenlijk kringloopwinkel mama, moet je er soms de hele tijd in een kringetje lopen?"). En verborgen schatten hebben ze in overvloed!

Zoonlief vond al snel een prachtige kleine typemachine in een koffertje (een 'lilliput') om zijn boeken op te typen. Overigens is het Zusje die in onderstaande foto haar secretaresse-vaardigheden aan het oefenen is (gezien de secretaresse-waardige lippenstift).


Daarna ontdekte hij een èchte legerblouse voor in zijn verkleedkist.
Ik liep zelf tegen een paar prachtige koffiekopjes aan, mèt retro bloemenmotiefje uiteraard! En ergens achterin een kast, verstopt in een la, lag een verdwaald stukje stof. Een restje van een gordijn denk ik. Met een vintage bloemenmotiefje in de mooiste kleuren.
Prijs nog onbekend.

Zoonlief en ik sjouwden onze buit mee naar de kassa waar de vriendelijke verkoper me het stofje voor welgeteld 1 euro meegaf.
Eenmaal thuisgekomen pakte ik mijn naaimachine, mijn scharen, garen, patroonpapier en een opvallende rits die ik nog niet eerder gebruikt had. Ik verknipte het stofje in een voor- en een achterpand en wat belegdelen, stikte het geheel met de rits ertussen tegen elkaar aan, stikte er wat nepen in langs de taille en werkte de randjes af met een roze bandje (de stof had namelijk nogal de eigenschap om te rafelen langs de randjes) en zie hier....

Mijn enige echte eigen kringlooprokje!
(Om de hele dag mee in een kringetje te lopen)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten